تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:یافتن سریع فایل‌ یا پوشه‌ در یک پوشه‌ی شلوغ, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:ورود همزمان با دو حساب کاربری در Skype, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که از نرم‌افزار پیام‌رسان Skype استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که در محیط این نرم‌افزار تنها می‌توان در آنِ واحد با یک حساب کاربری وارد شد و برای ورود با حساب کاربری دیگر بایستی از حساب کاربری اول خارج شده و سپس با حساب کاربری دوم وارد شوید. اما با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما معرفی می‌کنیم می‌توانید بدون نیاز به نرم‌افزار جانبی خاصی به طور همزمان از دو حساب کاربری خود بر روی Skype استفاده کنید.



ادامه مطلب

اگر از ویندوز 8 استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که در صفحه‌ی Lock، علاوه بر زمان کنونی، روز هفته و تاریخ میلادی نیز درج می‌شود. این اطلاعات به زبان انگلیسی (منظور زبان اصلی ویندوز نصب شده است) نمایش داده می‌شود. در صورتی که علاقه دارید تا زبان نمایش داده شده در این قسمت را به زبان فارسی یا هر زبان دیگر تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت. به عنوان مثال از این پس به جای «Wednesday, 20 February» خواهید داشت: «چهارشنبه, 20 فوریه».



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:نحوه ویرایش فایل‌های سیستمی در Ubuntu, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که از سیستم عامل اوبونتو استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که ویرایش فایل‌های سیستمی به مانند دیگر فایل‌ها امکان‌پذیر نیست. در نتیجه در صورتی که نیازمند انجام این کار باشید چه کار خواهید کرد؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی دو روش برای ویرایش فایل‌های سیستمی در Ubunto بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:مشکل درج دائمی عبارت Compatibility Mode در Word, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

Compatibility Mode یا «حالت سازگاری» قابلیتی است که در Microsoft Office 2007 از آن رونمایی شد. این قابلیت برای این امر ایجاد شد که بتوان به وسیله‌ی آن اسنادی را که توسط نسخه های قبلی آفیس ایجاد شده‎اند باز کرده و ویرایش نمود. اگر شما به وسیله‌ی Word 2007 یا نسخه‌‌های جدیدتر آن یک سند قدیمی را باز کنید، عبارت Compatibility Mode در نوار بالای Word نمایش داده می‌شود. حال ممکن است بنا به دلایلی عبارت مذکور، همواره و برای هر سند قدیمی و یا جدیدی نمایش داده شود. در این ترفند راه حلی برای رفع این مشکل معرفی می‌گردد.



ادامه مطلب

در قسمت پایین محیط Explorer ویندوز 7 بخشی با نام Details Pane وجود داشت که ریز مشخصات فایل‌ها را به نمایش می‌گذاشت. در ویندوز 8 نیز Details Pane وجود دارد اما این بخش به سمت راست محیط Explorer جابجا شده است که همین امر باعث اشغال فضای زیادی از پنجره Explorer می‌شود. در این ترفند به شما نشان خواهیم داد که چگونه Details Pane را در ویندوز 8، به مانند ویندوز 7 در زیر Explorer مشاهده کنید.

قبل از شروع، لازم است یک Restore Point از ویندوز خود درست کنید؛ زیرا در این ترفند قصد ویرایش فایلهای حساس ویندوز را داریم لذا داشتن یک راه برگشت در صورت بروز مشکل، حیاتی‌ست. سریعترین روش برای ایجاد نقطه بازگردانی را می‌توانید در این ترفند بیابید. پس از ایجاد نقطه‌ی بازگردانی، به ادامه‌ی ترفند می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:مخفی کردن فایل‌ها در اندروید با روشی ابتکاری, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

اپلیکیشن‌های مختلفی برای مخفی (Hidden) کردن فایل‌ها در سیستم عامل اندروید و خارج کردن آنها از دید و دسترس دیگران وجود دارد. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ابتکاری بپردازیم که باعث مخفی‌سازی آسان فایل‌ها می‌گردد.



ادامه مطلب

اپلیکیشن پیش‌فرض گالری در سیستم عامل اندروید و همچنین تمامی اپلیکیشن‌های مشابه، دارای قابلیت اسکن کردن خودکار پوشه‌های کارت حافظه در جهت پیدا کردن فایل‌هایی با فرمت تصویری و ویدئویی هستند. این امر ممکن است برای شما که علاقه‌ی به اسکن شدن بعضی از پوشه‌ها ندارید ناخوشایند باشد. این موضوع زمانی بیشتر آزاردهنده خواهد شد که اپلیکشین‌های دیگر نیز در پوشه‌ای، تصاویر مربوط به خود را قرار می‌دهند (برای مثال پوشه‌ی شکلک‌های اپلیکشین‌های چت) و با اسکن شدن تمامی این پوشه‌ها، گالری شما بسیار شلوغ خواهد شد. با توجه به این قضیه و مشکل ذکر شده، شما نیاز به یک راه سریع برای اسکن نشدن پوشه‌ی مربوطه دارید؛ همچنین نرم‌افزارهایی که با رمزنگاری، قفل‌گذاری و... فایل‌های چندرسانه‌ای را مخفی می‌کنند عملاً برای هدف ما مناسب نمی‌باشند. در این ترفند به آموزش این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:غیرفعال کردن صدای Sign In و Sign Out در Skype, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که از نرم‌افزار پیام‌رسان Skype استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که در این نرم‌افزار پس از Sign In و Sign Out (ورود و خروج) صدایی مبنی بر انجام این عملیات پخش می‌گردد. اگر این صدا برای شما آزاردهنده بوده و میل دارید که آن را غیرفعال کنید، در این ترفند چگونگی آن را برای شما بازگو می‌کنیم.



ادامه مطلب

در صورتی که از آنتی ویروس ESET NOD32 بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، اگر به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز موجود باشد آنتی ویروس این موضوع را از طریق نمایش پیام‌هایی اطلاع‌رسانی می‌کند. حتی اگر تنظیمات Update ویندوز را طوری تنظیم کرده باشید نیاز به اطلاع‌رسانی نباشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های به‌روزرسانی ویندوز توسط آنتی ویروس ESET NOD32 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:ساختن فایل گزارش از Batch Fileها, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

اگر از علاقه‌مندان به اسکریپت‌نویسی فایل‌های Batch باشید حتماً برای‌تان بسیار جالب خواهد بود که برنامه‌های‌تان فایل گزارشی (Log File) در رابطه با عملیات انجام شده و با تاریخ جاری ایجاد کنند. در این ترفند به آموزش چنین کاری می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:زمان‌بندی خاموش کردن کامپیوتر در Ubuntu, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که از سیستم عامل اوبونتو استفاده می‌کنید، می‌توانید با روشی بسیار سریع، یک زمان‌بندی برای خاموش کردن (Shutdown) کامپیوتر خود ایجاد کنید. در این ترفند به معرفی این روش می‌پردازیم.



ادامه مطلب

در صورتی که یک سند آفیس (Word یا Excel) را از اینترنت دانلود کرده و آن را باز نمایید، این فایل در محیط Protected View گشوده خواهد شد. Protected View یا حالت حفاظت‌شده، حالتی است که در آن بسیاری از امکانات ویرایش سند غیرفعال می‌شود. این حالت به این دلیل تعبیه شده است که بدافزارهای احتمالی موجود در فایل، باعث آسیب زدن به ویندوز نشود. در این میان مشکلی که وجود دارد این است که در ویندوز 8، باز کردن فایل‌های آفیس نسخه‌های 2010 و 2013 در حالت حفاظت‌شده منجر به هنگ نرم‌افزار و باز نشدن فایل مورد نظر خواهد شد. در این ترفند 2 راه‌حل برای رفع این مشکل معرفی می‌گردد.



ادامه مطلب

در مرورگر فایرفاکس برای ذخیره‌ی یک صفحه‌ی وب می‌توان کلیدهای Ctrl+S را فشار داد و کل صفحه را در قالب‌های مختلف ذخیره کرد. اما در صورتی که بخواهید تنها یک تکه از متن موجود در صفحه را در یک فایل متنی ذخیره کنید چه خواهید کرد؟ آیا Notepad را اجرا کرده، متن را Copy نموده و درون آن Paste کرده و در نهایت آن را ذخیره می‌کنید؟ این کار شدنی اما وقت‌گیر است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی آسان برای ذخیره‌ی مستقیم متن انتخاب شده در مرورگر فایرفاکس در قالب یک فایل TXT بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:ذخیره‌ی خودکار فایل‌ها در هارددیسک در آفیس 2013, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در آفیس 2013 هنگامی که از تب File بر روی Save کلیک می‌کنید علاوه بر امکان ذخیره‌ی فایل بر روی هارددیسک، می‌توان فایل را به طور مستقیم بر روی سرویس ذخیره فایل آنلاین SkyDrive نیز ذخیره کرد. در صورتی که هیچگاه از این سرویس استفاده نمی‌کنید و همواره از هارددیسک خود برای ذخیره فایل‌ها استفاده می‌کنید در این ترفند به نخوه ی ذخیره‌ی خودکار فایل‌ها در هارددریسک در آفیس 2013 حواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:دلیل هنگ کردن برنامه‌ها را به آسانی بیابید!, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

هنگ کردن نرم‌افزارها اتفاقی‌ است که بدون شک تمامی کاربران آن را تجربه کرده‌اند. احتمالاً این قضیه به قدری برای شما عادی جلوه می‌کند که بدون پی‌بردن به دلیل پیش آمدن آن به‌ راحتی از کنارش خواهید گذشت. اما در این ترفند قصد داریم ابزاری را معرفی کنیم که به‌ وسیله‌ی آن می‌توانید هنگامی که برنامه‌ای در حال اجرا دچار عدم پاسخگویی ناگهانی می‌شود، دلیل آن را یافته و راه‌ حل مشکل را بیابید. این موضوع می‌تواند برای همه‌ی کاربران به‌ خصوص توسعه‌دهندگان نرم‌افزار که گاهی برای اجرای برنامه‌ی خود با مشکلاتی روبه‌رو می‌گردند نیز مفید باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:حل مشکل نصب ویندوز 8 از طریق فلش دیسک, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

یکی از بهترین روش‌ها برای نصب ویندوز، نصب از طریق فلش‌ دیسک‌ها می‌باشد؛ زیرا به علت سریع‌تر بودن سرعت فلش از CD و DVD، پروسه‌ی نصب ویندوز نیز سریع‌تر پیش می‌رود. برای انتقال فایل‌های نصبی ویندوز به فلش ابزارهای زیادی مثل Win2Flash و WinSetupFromUSB وجود دارد و این برنامه‌ها برای ویندوزهای پیش از 8 به خوبی عمل می‌کنند. اما با آمدن ویندوز 8، این ابزارها ناکارآمد شدند و قادر به انتقال تمام فایل‌های نصبی ویندوز 8 روی فلش نیستند. در این مطلب به شما روشی را معرفی می‌کنیم که بدون مشکل می‌توانید تمام فایل‌های نصبی را به فلش دیسک منتقل کنید.



ادامه مطلب

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که قصد جداسازی صدا و تصویر یک فایل ویدئویی را داشته باشید. برای این کار نرم‌افزارهای ویرایش صدا و تصویر وجود دارند اما این نرم‌افزارها مشکلاتی نظیر حجم زیاد، غیررایگان بودن، تخصصی بودن و... را به همراه دارند. در این ترفند روشی را برای شما شرح خواهیم داد که با استفاده از آن می‌توانید صدا و تصویر فایل‌های ویدئویی با فرمت FLV را بدون دردسر و بسیار آسان از هم جدا کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:جایگزینی برای وارد کردن دستورات CMD در ویندوز, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز نمودن Command Prompt ویندوز دستورات موجود در آن را اجرا کنید. این ترفند در ویندوزهای 7 و 8 قابل اجراست.



ادامه مطلب

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل می‌توان به میزان قد و وزن اشخاص معروف (مانند هنرمندان، ورزشکاران و...) پی برد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:پی بردن به ریز مشخصات ماژول‌های رم توسط CMD, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در سیستم عامل ویندوز برای پی بردن به مشخصات قطعات سخت‌افزاری راه‌های متعددی وجود دارد؛ از قبیل نصب برنامه‌های جانبی و یا فرمان msinfo32.exe در Run. اما دسترسی به اطلاعات دقیق ماژول‌های رم حتی با باز کردن کیس و مطالعه اطلاعات روی رم‌ها نیز امکان‌پذیر نمی‌باشد. با ما همراه شوید تا با ترفندی بسیار کارآمد آشنا شوید که تمامی ریز مشخصات رم‌های سیستم را از قبیل این که در چه اسلات‌هایی قرار دارند و یا Bus رم به چه میزانی است را برای شما بازگو می‌کند.



ادامه مطلب

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که همیشه لیستی از فایل‌های مختلف را برای دانلود شبانه دارند و این کار را با لپ‌تاپ انجام می‌دهند، این مطلب می‌تواند برای شما مفید واقع شود. در این مطلب این نکات را خواهید آموخت: قرار دادن لپ‌تاپ در حالت کم‌مصرف در حین دانلود شبانه، خاموش نشدن خودکار لپ‌تاپ در تمام طول شب و نهایتاً خاموش نشدن لپ‌تاپ با بستن درب آن در حین دانلود. با ما همراه باشید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:بستن آسان‌تر اپلیکیشن‌های ویندوز 8, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در محیط Modern UI ویندوز 8، اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که محیط آن‌ها پنجره‌مانند نیست و هیچ دکمه Xای برای بستن این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. راه بستن Appها این است که موس را به بالای صفحه برده، کلیک چپ را نگاه داشته و به نزدیکی پایین صفحه بکشید (4 راه مختلف برای بستن اپلیکیشن‌ها در ویندوز 8). اما بستن اپلیکیشن‌ها به این شکل گاهی مشکل‌ساز می‌شود به خصوص اگر از صفحه نمایش غیرلمسی بهره می‌برید و سرعت حرکت موس یا تاچ‌پد پایین باشد، کارتان برای کشیدن موس تا پایین صفحه دشوارتر است! در این مطلب شما را با ابزاری آشنا می‌کنیم که می‌تواند این مشکل را از بین برده و میزان کشیدن موس یا انگشت به سمت پایین را برای بستن Appها کاهش دهید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!



ادامه مطلب

گاهی به دلایلی مایلیم در روز یا ساعتی به‌خصوص یک صفحه‌ی اینترنتی را باز کنیم. مثلاً در روز تولد یکی از نزدیکان مایلیم در تاریخ مشخصی سایتی که برای ارسال کارت تبریک است به طور خودکار باز شود تا بتوانیم برای او کارت تبریکی ارسال کنیم. و یا مایلیم که هفته‌ای یک‌بار در مثلاً روزهای شنبه و در ساعتی خاص، سایت بانک‌مان به‌طور خودکار باز شود تا به عملیات انجام شده روی حساب بانکی‌مان رسیدگی کنیم. طبیعتاً این موضوعات نیاز به یادآوری دارند، به خصوص اگر حافظه‌ی ضعیفی داشته باشیم. برای این کار نیازی نیست از نرم‌افزارهای یادآور استفاده کنید، بلکه در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید می‌توانید با استفاده از یک افزونه کاری کنید که سایت‌های مورد نظر طبق زمان‌بندی مشخصی باز شوند.



ادامه مطلب

در مرورگر گوگل کروم قابلیتی مخفی وجود دارد که به وسیله‌ی آن این مرورگر می‌تواند در هنگام ثبت نام در وب‌سایت‌های مختلف، برای شما یک رمز عبور مطمئن و قوی ایجاد کند. این قابلیت به طور پیش‌فرض در مرورگر غیرفعال است. در این ترفند نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از این قابلیت را برای شما بازگو خواهیم کرد.



ادامه مطلب

شاید برای‌تان عجیب باشد که بگوییم عنوان این ترفند به هیچ وجه اغراق نیست! ترفندی که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت، انتقال فایل‌ها در سیستم عامل اندروید را توسط پروتکل FTP آموزش خواهد داد. با استفاده از این ترفند شما قادر خواهید بود فایل‌های حجیم را بین دو دستگاه دارای سیستم عامل اندروید و یا بین یک دستگاه اندرویدی و کامپیوتر با سرعتی فوق‌العاده منتقل کنید.



ادامه مطلب

همان‌طور که می‌دانید در مرورگر فایرفاکس می‌توان با راست کلیک بر روی هر تب عملیات مختلفی نظیر بارگذاری مجدد، سنجاق کردن، انتقال به پنجره‌ی جدید، بستن و... را انجام داد. اما در صورتی که بخواهید این کار را به طور همزمان بر روی بیش از یک تب انجام دهید چه خواهید کرد؟ طبیعتاً چنین کاری به طور پیش‌فرض در فایرفاکس امکان‌پذیر نیست. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

در صورتی که قصد ارسال یک ایمیل را داشته باشید طبیعتاً نرم‌افزار مدیریت ایمیل خود را اجرا می‌کنید و یا وارد سایت سرویس‌دهنده‌ی ایمیل خود می‌شوید و کلیک بر روی Compose نسبت به نگارش یک ایمیل جدید اقدام می‌کنید. اما بایستی بدانید می‌توانید این کار را خیلی سریع‌تر از قبل انجام دهید و مستقیماً از طریق مرورگر اینترنتی خود نسبت به ارسال ایمیل اقدام کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در صورتی که از نرم‌افزار KMPlayer برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری خود استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که به وسیله‌ی این نرم‌افزار تنها امکان اجرای یک فایل در آنِ واحد وجود دارد. بدین معنی که اگر یک فایل در حال اجرا باشد و اقدام به باز کردن یک فایل دیگر توسط این نرم‌افزار کنید، اجرای فایل قبلی متوقف شده و فایل جدید اجرا می‌شود. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی اجرای اجرای همزمان چندین فایل در KMPlayer بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:اجرای همزمان دو زیرنویس در نرم‌افزار KMPlayer, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

KMPlayer به واسطه‌ی رابط کاربری مناسب، کدک‌های صوتی و تصویری بسیار و امکانات فراوان به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پخش موزیک و ویدئو در بین کاربران تبدیل شده‌ است. از آنجایی که این نرم‌افزار تنظیمات مناسبی در زمینه قرار دادن زیرنویس فیلم‌ها، تنظیم زمانی زیرنویس، تغییر رنگ، تغییر فونت و... فراهم کرده است، گزینه‌ی اول بسیاری از فیلم‌دوستان برای تماشای فیلم و ویدئو می‌باشد. یکی از این امکانات، قرار دادن دو زیرنویس برای یک فیلم بوده و ما در این ترفند قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه با باز کردن فایل ویدئویی، هر دو زیرنویس را به طور همزمان مشاهده کنید.



ادامه مطلب