در ویندوز 8، اپلیکیشن Mail، برنامه‌ی پیش‌فرض ویندوز جهت مدیریت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی است. به طوری که اگر در ویندوز بر روی یک لینک با پروتکل mailto کلیک کنید، این اپلیکیشن به طور خودکار باز خواهد شد. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر نرم‌افزار مدیریت ایمیل پیش‌فرض در ویندوز 8 خواهیم پرداخت تا بدین وسیله بتوانید یک نرم‌افزار دسکتاپی یا یک اپلیکیشن دیگر را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض مدیریت ایمیل‌ها در ویندوز انتخاب کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:حذف دکمه‌ی Burn از محیط اکسپلورر ویندوز 7, | 3:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در محیط اکسپلورر ویندوز 7 (Windows Explorer) و در نوار فرمان آن (Command Bar) دکمه‌ای به نام Burn قرار گرفته است. این دکمه که در تمامی پوشه‌ها نمایش داده می‌شود جهت رایت مستقیم اطلاعات بر روی CD و DVD کاربرد دارد. در صورتی که از این دکمه استفاده نمی‌کنید و علاقه دارید که آن را حذف کنید، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار از دو روش مختلف خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید می‌توان به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل مستقیماً به زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب در شهرهای مختلف پی برد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
جهت پی بردن به ساعت طلوع آفتاب در یک شهر خاص، این عبارت را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید:

sunrise city

به جای city بایستی نام شهر مورد نظر خود به انگلیسی را وارد کنید. به عنوان مثال:

sunrise tehran

خواهید دید (ترفندستان) که در بالای لیست نتایج، زمان دقیق طلوع آفتاب در این شهر درج شده است.
همچنین برای پی بردن به زمان دقیق غروب آفتاب می‌توانید این عبارت را جستجو کنید:

sunset tehran
 
منبع ترفند: وب سایت ترفندستان



 یکی از قابلیت‌های ویژه‌ای که در سیستم‌عامل iOS (مخصوص دستگاه‌های شرکت Apple) وجود دارد و بسیاری از کاربران از آن بی‌خبر هستند، قابلیت پاک کردن کلیه اطلاعات دستگاه پس از 10 بار اشتباه وارد کردن رمز عبور است. در صورتی که اطلاعات مهمی را بر روی دستگاه خود دارید و این احتمال را می‌دهید روزی دستگاه‌تان دزدیده شود، این قابلیت می‌تواند باعث شود تا اطلاعات به صورت خودکار پاک شده و در اختیار دیگران نیفتد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:پی بردن به اطلاعات BIOS از طریق رجیستری, | 3:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 گاهی ممکن است نیازمند اطلاعاتی پیرامون BIOS سیستم باشید. بدین منظور می‌توان پیش از ورود به محیط سیستم عامل با فشردن کلید F8 وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شد و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرد (البته کلید ورودی در مادربوردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). اما حتماً برای‌تان جالب است بدانید که اطلاعاتی نظیر نسخه BIOS، تاریخ به‌روزرسانی آن، سازنده مادربورد و... از طریق رجیستری ویندوز نیز قابل مشاهده است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.



ادامه مطلب

 به وسیله‌ی اپلیکیشن Bing موجود در ویندوز 8، می‌توانید مستقیماً به وسیله‌ی موتور جستجوی شرکت Microsoft در اینترنت جستجو کنید. پس از ورود به این اپلیکیشن، لیست کلیه جستجوهای انجام شده‌ی اخیر توسط این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. در صورتی که قصد حذف تاریخچه‌ی جستجوها و یا غیرفعال کردن کلی آن دارید، در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 با استفاده از این ترفند می‌توانید یک فایل میان‌بر (Shortcut) جهت دسترسی مستقیم به تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز 8 ایجاد نمایید. نکته‌ی جالب این موضوع اینجاست که امکان مشاهده‌ و دسترسی به اپلیکیشن‌ها هم در محیط اکسپلورر و هم در محیط Modern UI وجود دارد.



ادامه مطلب

 پنجره‌های Pop-up به پنجره‌هایی گفته می‌شود که غالباً دارای محتوای تبلیغاتی بوده و به هنگام بازدید از یک صفحه اینترنتی به طور خودکار پدیدار می‌شوند. باز شدن این پنجره‌ها به عنوان به یک پنجره‌ی جدید در مرورگر شاید چندان باب میل کاربران نباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی باز کردن پنجره‌های Pop-up در یک تب جدید بپردازیم. به طوری که این پنجره‌ها درون مرورگر به عنوان یک تب جدید نمایش داده شوند نه به عنوان یک پنجره‌ی جدید. این کار بر روی مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم قابل انجام است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در آفیس 2013 تغییرات گسترده‌ای به ویژه در زمینه‌ی ارتباطات آنلاین با اینترنت در محیط آفیس صورت گرفته است. به عنوان مثال برخی از تنظیمات مرتبط با آفیس مستقیماً با سایت مایکروسافت چک می‌شود و در این میان آپلود و دانلودهایی صورت می‌گیرد. در صورتی که علاقه‌ای به این موضوع ندارید در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:اضافه کردن متن از طریق فایل در Word, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید چندین فایل متنی در اختیار دارید و قصد دارید متون این فایل‌ها در یک فایل Word وارد کنید. یا به عبارت دیگر چند فایل متنی را با هم ادغام کنید. این کار به وسیله‌ی یک قابلیت کاربردی در Microsoft Word امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 خرداد 1392برچسب:ادغام فایل‌های MP3 با یکدیگر به وسیله‌ی CMD, | 3:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که نیازمند این باشید تا چند فایل MP3 را با هم ادغام کنید، احتمالاً سریعاً به دنبال یک نرم‌افزار جانبی مناسب برای این کار خواهید گشت. اما جالب است بدانید به وسیله‌ی Command Prompt ویندوز می‌توانید تنها با یک خط دستور ساده، دو یا چند فایل صوتی MP3 را به هم ادغام کنید. به عنوان مثال اگر دو آهنگ در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را ادغام کنید، با این روش یک فایل خروجی نهایی خواهید داشت که در آن ابتدا آهنگ اول پخش شده و پس از اتمام آهنگ اول، آهنگ دوم شروع به پخش شدن می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب