تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همانطور که میدانید شما با استفاده از تم های موجود برای ویندوز XP میتوانید به ویندوزتان اندکی تنوع ببخشید و آن را از آن حالت کسالت آور همیشگی خارج کنید. در این ترفند به نحوه چگونگی این کار میپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

Hibernate، یک سبک خاموش کردن کامپیوتر است که راحتی و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که شما ویندوز خود را Hibernate می‌کنید، تنظیمات و برنامه‌های در حال اجرا در همان وضعیت، ذخیره شده و سیستم خاموش می‌شود. سپس وقتی دوباره سیستم را روشن کنید، ویندوز با همان برنامه‌های در حال اجرا و همان وضعیت قبل از خاموشی، بالا می‌آید. از همین رو به این کار، خواب زمستانی (Hibernate) می‌گویند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این قابلیت ویندوز زیاد استفاده می‌کنید و دیر به دیر کامپیوتر را Shut Down می‌کنید شاید دوست داشته باشید تا این کار را سریع‌تر انجام دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای زودتر Hibernate کردن کامپیوتر از طریق راه‌های میان‌بر بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تصاویر پشت‌زمینه صفحه دسکتاپ ویندوز که به Background و Wallpaper نیز معروف هستند، همواره زیبایی خاصی به ظاهر ویندوز می‌بخشند. از این رو کاربران سعی می‌کنند تا زیباترین و جذاب‌ترین عکس‌ها را برای تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنند. اما آیا شما مجبورید همیشه از تصاویر و عکس‌ها برای پشت‌زمینه دسکتاپ استفاده کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توان یک فایل ویدئویی را در پشت زمینه دسکتاپ قرار داد تا به جای یک عکس ثابت، یک فیلم متحرک پس‌زمینه دسکتاپ باشد؟ در صورتی که از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، این رویا به سادگی تحقق می‌یابد! هم‌اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید در صورت استفاده از ویندوز 7، یک فایل ویدئویی را در پشت‌زمینه دسکتاپ خود قرار دهید. طبعاً هر چقدر محتوای این فایل ویدئویی زیباتر و با کیفیت‌تر باشد، دسکتاپ شما رویایی‌تر خواهد شد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در تعریف باگ (Bug) می‌توان گفت: نوعی اشکال یا اشتباه در اجرای نرم‌افزار که موجب نتایج اشتباه یا اجرا نشدن نرم‌افزار می‌گردد. نسخه های مختلف ویندوز شرکت مایکروسافت سابقه طولانی در داشتن باگ‌های کوچک و بزرگ دارند که در زمان‌های مختلف توسط وصله‌های امنیتی ارائه شده حل شده‌اند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ جدید در صفحه دسکتاپ ویندوز ویستا بپردازیم که حتی پس از عرضه ویندوز 7 نیز حل نشده است و در ویندوز 7 نیز وجود دارد. همچنین در آخرین آپدیت‌های این ویندوزها نیز فکری به حال آن نشده است. لازم به ذکر است با جستجویی که توسط وب سایت ترفندستان صورت گرفت این باگ تاکنون در هیچ سایت خارجی معرفی نشده است و نگارنده این ترفند برای اولین بار این باگ رو کشف نموده است و وب سایت ترفندستان اولین منتشر کننده آن به زبان فارسی است.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بر روی هارد سیستم خود فایل مشکوکی داشته باشید و از آلوده بودن آن به ویروس اطلاع مطمئن نباشید. در این زمان ممکن است آنتی ویروسی نصب کرده و فایل را اسکن کنید. طبعأ با این روش فایل شما تنها با یک آنتی ویروس اسکن میشود و هر چقدر هم آنتی ویروس قوی باشد امکان خطا وجود دارد و اگر همان فایل را با آنتی ویروسی دیگر چک کنید شاید نتیجه چیز دیگری باشد. همچنین مشکلاتی اعم از آپدیت آنتی ویروس ها، مشکلات مربوط به رجیستر آنها و مسائل اینچنینی نیز وجود دارد که کاربران را از استفاده بهینه از آنتی ویروس ها ناتوان میکند. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی را برای شما معرفی کنیم که این مشکل به بهترین شکل حل شود! شما هم اکنون میتوانید به وسیله سرویسی آنلاین فایل های خود را با 42 آنتی ویروس به شکل همزمان اسکن نمایید! سپس نتیجه آزمایش این 42 آنتی ویروس را مشاهده کنید! تقریبأ تمامی آنتی ویروس های معتبر و معروف در این زمینه گردآوری شده اند که شما میتوانید فایل های خود را به وسیله آنها اسکن نمایید. این راه قطعأ جامع ترین روش برای اطمینان از ویروسی بودن یک فایل است. آنتی ویروس های استفاده شده در این روش از آخرین آپدیت های امنیتی نیز بهره میبرند.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همانطور که می‌دانید در گوشی‌های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‌ای دایورت می‌کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‌گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‌گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‌که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‌کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‌توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‌زده می‌شود که چطور شما توانسته‌اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‌تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‌هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 گوشی Nokia 1200 را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین اما در عین حال ماندگارترین گوشی‌های ساخت شرکت نوکیا دانست. این گوشی به رغم داشتن امکانات جانبی محدود، هنوز طرفداران خاص خود را دارد که از این گوشی استفاده می‌کنند. طرفدارانی که بیش از هر چیز "مکالمه" برای‌شان اهمیت دارد؛ 1200 توانایی روشن ماندن بیش 390 ساعت و بیش از 7 ساعت مکالمه را داراست. یکی از امکانات این گوشی، امکان قرار دادن رمز عبور بر روی گوشی به هنگام رفتن به حالت قفل است. به این صورت که هنگامی که گوشی Lock می‌شود و یا هنگام روشن نمودن گوشی، بایستی پسوردی 5 رقمی را وارد نمود تا بتوان از از گوشی استفاده کرد. اما این قفل را می‌توان با استفاده از ترفندی که هم اکنون قصد داریم برای شما بازگو کنیم دور زد تا بدون وارد کردن رمز عبور از گوشی استفاده نمود.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, | 10:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که قصد خرید تلفن همراه را داشته باشید، قطعاً دوست دارید پیش از خرید گوشی اندکی با آن کار کنید تا مقداری بیشتر با آن آشنا شوید. به عنوان مثال منوهای آن را بررسی کنید یا تنظیمات داخلی آن را مشاهده کنید. برای این کار نیز ناچارید به یک موبایل فروشی مراجعه کنید و در صورتی که امکان داشته باشد بتوانید گوشی را نهایتاً چند دقیقه‌ای به دست بگیرید و با آن کار کنید. اما هم‌اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی کاربری بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید از طریق اینترنت و صورت مجازی با گوشی‌های مختلف تلفن همراه کار کنید. به طوری که در صفحه مانیتور خود ظاهر شبیه‌سازی شده گوشی را مشاهده کنید و با کلیک بر روی دکمه های گوشی، به صورتی مجازی و شبیه‌سازی شده با آن کار کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شاید شما نیز افرادی را مشاهده کرده اید که برای خنک نگه داشتن سیستم درب کیس را باز می کنند. آیا این بهترین روش خنک نگه داشتن کامپیوتر است؟ هم اکنون ترفندی را به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از آن می توانید سیستم خود را به طور صحیح و بهینه خنک سازید.
بعضی از کاربران به اشتباه فکر میکنند که اگر یک طرف کیس را باز بگذارند این عمل موجب خنک شدن اجزای داخلی کامپیوتر میشود. این تصور نادرست است!

زیرا (ترفندستان) هنگامی که یک طرف کیس باز باشد هوایی که در اثر کار کردن فن تولید میشود مسیر مشخصی برای حرکت کردن نخواهد داشت و نمیتواند به درستی در میان اجزایی که اطرافش هستند بچرخد
این عمل موجب میشود که سیستم نسبت به قبل گرمتر شود. ولی اگر فن سیستم خراب است و شما چاره ای جز برداشتن در کیس ندارید دقت کنید که یک پنکه یا کولر مستقیمأ پشت کیس را خنک نگه دارد. همانطور که میدانید گرمای زیاد باعث به وجود آمدن خطا و یا خراب شدن وسایل داخل کیس میشود. علاوه بر این کیسی که درش بسته باشد گرد و غبار کمتری در آن جمع میشود.
Description: یک اشتباه رایج در خنک نگه داشتن سیستم 
منبع ترفند: وب سایت ترفندستان




تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 حتماً بارها برای شما پیش آمده است که هنگام ثبت نام در سایتها و یا ایجاد یک ID جدید در یاهو ، برای خود یک Password تعیین کنید. اما آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده اید که پسوردهای ساده همانند اسم ها و تاریخ تولد، بسیار ساده لو میروند؟ اکنون 7 راه بسیار مفید را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید بهترین رمزهای عبور را برای خود تعیین کنید ، رمزهایی که در عین پیچیدگی در خاطر شما میمانند!



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در اینکه بازی Grand Theft Auto IV، یکی از فوق‌العاده ترین بازی‌های تاریخ است هیچ شکی نیست. این بازی به قدری جذاب است که شاید نتوان حتی آن را به همین سادگی توصیف کرد! فروش بی‌سابقه نسخه آخر بازی GTA در دسامبر 2008، به قدری تاریخی بود که اهدای امتیاز 10 از 10 از وب‌سایت Gamespot به این بازی جای هیچ تعجبی نداشت. جدا از زیبایی‌ها و جذابیت‌های این بازی، در این ترفند قصد داریم به معرفی ویژگی‌ها و نکاتی که در لابه‌لای بازی وجود دارد بپردازیم. نکاتی که ممکن است در حین بازی به آن دقت نکرده باشید و از دید شما مخفی مانده باشد. این ویژگی‌ها نیز بخش دیگری از زیبایی‌های GTA IV را تشکیل میدهد. نکاتی که از چکاندن آخرین قطرات GTA IV به دست آمده‌اند!



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 اگر برای مرور صفحات وب از فایرفاکس استفاده میکنید احتمالأ به این موضوع برخورد داشته اید که پس از کلیک بر روی لینک ایمیل ، نرم افزار اوتلوک به شکل اتوماتیک اجرا میگردد. اما ممکن است شما اصلأ از اوتلوک برای مدیریت ایمیل هایتان استفاده نکنید ، در نتیجه این موضوع میتواند بسیار آزار دهنده باشد ، به خصوص اگر ناخواسته بر روی لینک ایمیل کلیک کرده باشید. در نسخه 3 مرورگر فایرفاکس چاره این کار اندیشیده شده است و شما میتوانید به آسانی سیستم ایمیل پیش فرض فایرفاکس را از اوتلوک به یاهومیل یا جی میل تغییر دهید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان طور که میدانید CD های معمولی موجود در بازار تا سقف 700 مگابایت اطلاعات را بر روی خود ذخیره میکنند. اما اگر شما نیز از نرم افزار محبوب رایت CD یعنی Nero بهره میبرید با ترفندی ساده میتوانید بیش از 700 مگ و در حدود 800 مگابایت اطلاعات بر روی CD های خود رایت کنید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم میپردازیم.



تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از راه های متداول انتقال اطلاعات از روی تلفن همراه به کامپیوتر و بلعکس استفاده از دستگاه بلوتوث میباشد. اما نصب این دستگاه و استفاده نرم افزاری از آن نیازمند اندکی دقت میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی قدم به قدم نصب این دستگاه بر روی کامپیوتر بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

 

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال (ترفندستان) میشود.
سریال جادویی عبارت است از:

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8

Description: شماره سریال جادویی برای ویندوز XP منبع ترفند: وب سایت ترفندستان



تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 اگر از کاربران همیشگی مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر باشید ، حتماً به این موضوع پی بردید که نمایش PM ها گاهی چه آزارهنده میشود؟ به ویژه وقتی مشغول کاری هستید و با ارسال PM از جانب دوستانتان پنجره PM به طور مزاحمی ظاهر میشود. به خصوص وقتی شخصی در کنار شما حضور دارد این موضوع آزاردهنده تر نیز میشود. پس علاوه بر این موضوع برای تنوع هم که شده خوب است با استفاده از این ترفند نوع نمایش پنجره PM به هنگامی که دوستانتان به شما پیام میدهند را عوض کنید. مطمئن باشید از این تغییر رویه پشیمان نخواهید شد. لازم به ذکر است این نوع نمایش در مسنجر Windows Live Messenger به طور پیش فرض فعال است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‌برد.

بدین منظور:
کافی است کلید Win و Y را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره یاهو مسنجر (ترفندستان) نمایان گردد.
منظور از کلید Win، کلید ویندوز است که مابین دو کلید Ctrl و Alt در سمت چپ کیبورد قرار گرفته است.
Description: دسترسی سریع به یاهو مسنجر با استفاده از کلید ترکیبی کیبورد 
منبع ترفند: وب سایت ترفندستان



تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 امروزه نرم افزارهای Portable یا به اصطلاح پرتابل (قابل حمل) به دلیل مزیت‌های خاصی که دارند از طرفداران زیادی برخوردارند. این گونه نرم افزارها نسخه‌های بدون نیاز به نصب برنامه‌های معمولی هستند که دارای کاربردهای گوناگونی می‌باشند. در سیستم‌هایی که محدود شده‌اند و امکان نصب برنامه وجود ندارد با استفاده از نسخه‌های پرتابل برنامه‌‌ها امکان اجرای آنها بدون نیاز به نصب وجود دارد. همچنین نرم افزارهای پرتابل را می‌توان در فلش دیسک ذخیره کرد تا در هر زمانی امکان اجرای مستقیم برنامه‌ها بدون نصب آنها فراهم باشد. برای دستیابی به نسخه‌های پرتابل برنامه‌ها راه‌های گوناگونی وجود دارد. می‌توان آنها را مستقیماً از اینترنت دانلود کرد. یا اینکه با استفاده از نرم افزارهای جانبی نظیر Thinstall به قابل حمل سازی برنامه‌ها پرداخت. اما در این ترفند قصد داریم به نحوه پرتابل کردن نرم افزارها با استفاده از نرم افزار معروف WinRAR بپردازیم. WinRAR را اکثر کاربران به عنوان یک نرم افزار فشرده ساز می‌شناسند اما با استفاده از این ترفند از آن می‌توان برای پرتابل کردن نرم افزارها نیز استفاده کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همون طور که میدانید برای تغییر پسورد در ویندوز XP، بایستی پسورد قبلی را تایپ کرده و سپس پسورد جدید را جایگزین نمایید. شما می توانید با استفاد از این ترفند بدون نیاز به دانستن پسورد قبلی، پسورد جدیدی را بر روی حساب کاربری خود در ویندوز XP قرار دهید. البته به شرطی که در حساب کاربری خود حضور داشته باشید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

NirCmd نام یک ابزار کوچک 30 کیلوبایتی خط فرمان است که در عین سادگی، توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. با استفاده از NirCmd شما می‌توانید ترفندهای فراوان و کاربردی را در محیط ویندوز تجربه کنید. ترفندهایی که تاکنون امکان‌پذیر نبودند، اما به وسیله NirCmd می‌توانید از این پس از آنها بهره ببرید. در واقع NirCmd دستورات جدیدی را در ویندوز تعریف می‌کند که از طریق آنها می‌توان به میانبرهای مختلفی جهت تسریع در کار با ویندوز دست یافت. با مطالعه این ترفند تا انتها، به جادوگری NirCmd پی خواهید برد.




ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 حتماً برای شما نیز پیش آمده که در محیط ویندوز با پیغام خطا یا Error ی روبرو شوید. حال ممکن است قصد داشته باشید متن این Error را Copy و در جایی Paste کنید. به فرض قصد داشته باشید علت پدید آمدن این Error را در انجمنهای پرسش و پاسخ ترفندستان مطرح کنید ، طبعأ نیاز به وارد کردن متن Error نیز دارید. اما همان طور که میدانید به مانند متون دیگر داخل ویندوز نمیتوان متن Error ها را نیز توسط موس انتخاب و سپس کپی کرد. در این ترفند قصد داریم راهی بسیار ساده اما کاربردی برای Copy و Paste کردن متن Error ها در محیط ویندوز به شما معرفی کنیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 ویندوز ویستا را میتوان اولی سیستم عاملی نامید که پس از عرضه دارای یک نسخه Trial یا آزمایشی 30 روز است. بدین شکل که پس از پایان مدت مقرر ، امکان استفاده از آن از بین میرود و شما برای فعال سازی آن باید حتماً به شکلی کاملأ قانونی این ویندوز را خریداری کرده باشید. در کشور ما به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت ، برای رفع این مشکل پچ ها و کرک های متعددی ساخته شده است که به آسانی این محدودیت زمانی را از بین میبرد و شما میتوانید بدون مشکل از ویندوز ویستا استفاده کنید. اما طبعأ این راه ها غیر قانونی هستند! اما برای رفع این مشکل یک راه بسیار عالی و صد البته کاملأ قانونی وجود دارد! ابزار مخفی در درون ویندوز ویستا توسط خود شرکت مایکروسافت نهفته است که با استفاده از آن میتوانید مهلت 30 روز خود را تا 120 روز تمدید کنید! این ترفند مخفی به تازگی منتشر شده است و بسیاری از افراد از آن بی خبرند ، ترفندستان اولین سایت پارسی زبان منتشر کننده این ترفند است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند مشکل فراموش کردن پسورد BIOS کامپیوتر است. چرا که با این کار دیگر امکان ورود به کامپیوتر را نخواهند داشت. معمولأ برای رفع این مشکل درآوردن باتری ساعت از روی مادربورد پیشنهاد میشود. اما این کار همیشه و هرجا قابل انجام نیست. چرا که ممکن است سیستم شخصی شما نباشد یا حتی دستگاه یک لپتاپ باشد. اما با استفاده از این ترفند شما به سادگی و تنها با تایپ یک دستور ساده پسورد ذخیره شده روی BIOS را کلأ محو میکنید! یقینأ چنین راهی را در هیچ جای دیگر نخواهید یافت! لازم به ذکر است این ترفند بر روی تمامی BIOS ها قابل انجام است و تفاوتی در نوع آن نمیکند.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

Excel را میتوان یکی از معروف ترین نرم افزارهای قدیمی تولید شده توسط مایکروسافت دانست که برای محاسبات ریاضی و آماری بیشترین کاربرد را داراست. مدت زمانی است که Excel 2007 در بسته Office 2007 توسط مایکروسافت عرضه شده است. در نسخه 2007 اکسل ، قابلیتهای جدیدتر و متنوع تر و همین طور ظاهری جذاب تر گنجانده شده است. اما در تاریخ 22 سپتامبر 2007 ، یک باگ ریاضی وحشتناک در اکسل 2007 یافت شد! مشکلی که واقعأ مسئولان مایکروسافت را سردرگم کرده است و تاکنون اصلاحیه ای نیز در این خصوص ارائه نشده است. لازم به ذکر است این موضوع اولین بار توسط یک رسانه فارسی زبان ، به وسیله ترفندستان منتشر میشود و در میان رسانه های خارجی نیز به تازگی به بحثی داغ تبدیل شده است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از مشکلاتی که تقریبأ گریبانگیر تمامی کاربران اینترنت است هک شدن ID آنها توسط هکر هاست. این مشکل بیشتر به دلیل عدم آشنایی کاربران مبتدی با مسائل امنیتی پیش میاید و هکرها از این موضوع سوء استفاده میکنند. اما پس از هک شدن ID یاهو چه باید کرد؟! جالب است بدانید فقط یک راه منطقی برای اینکار وجود دارد! که هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت. در صورتی که پسورد ID خود را نیز فراموش کرده اید این ترفند چاره شما خواهد بود.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 مطمئنأ شما نیز صدا و بوق هایی که هنگام روشن کردن کامپیوتر از درون کیس تان به گوش میرسد را شنیده اید. همگی این بوق ها از جانب مادربورد شما هستند. تفاوت این بوق ها از نوع آن و تعداد آنهاست که بیانگر یک مشکل در درون مادربورد است. در این ترفند تمامی بوق ها و پیامهای خطای مربوطه آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم. در صورتی که همچین صداهایی از کیس شما بیرون میاید حتماً این ترفند را خوانده و به فکر راه حل باشید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 هم اکنون قصد داریم به معرفی 42 ترفند ریز و کوچک اما کاربردی و کارآمد در محیط ویندوز XP و رجیستری بپردازیم. ترفندهایی که دانستن هر یک از آنها شما را در کار با محجیط ویندوز حرفه ای تر خواهد کرد. این ترفندها در 3 قسمت معرفی خواهند شد. هم اکنون قسمت اول ترفندها را شامل 12 ترفند بررسی خواهیم کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 قصد داریم تا هم اکنون 4 ترفند ریز و درشت در بخش میل یاهو به شما معرفی کنیم. 4 ترفند کاربری که میتواند در کار چک کردن ایمیل و کار با صفحه Yahoo Mail به شما کمک فراوانی کند. این ترفندهای کوچک را دست کم نگیرید!



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از توانمندی های یاهو مسنجر هنگام چت استفاده از دکمه BUZZ به نوعی برای آزار طرف مقابل است! اما خود یاهو این گزینه را به نوعی تنظیم کرده است که پس از زدن دکمه تا 15 ثانیه امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد. در این ترفند قصد داریم روشی جالب را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید بدون استفاده از برنامه جانبی خاصی به نوعی این محدودیت زمانی را از بین ببرید و به شکل پیاپی و پشت سر هم برای طرف مقابل BUZZ بفرستید!



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 حتماً شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‌های ویندوز نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کوچک و ساده جهت افزایش سرعت عمل در وارد نمودن مسیرهای مختلف در درون CMD بپردازیم. به عنوان مثال این پس به جای تایپ مسیرهای طولانی در CMD، می‌توانید از این روش برای وارد نمودن مسیر فایل یا فولدر در درون خط فرمان استفاده کنید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی ویندوز XP و نسخه‌های قدیمی‌تر امکان‌پذیر است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از مشکلاتی که کاربران کامپیوتر با آن روبرو هستند کند شدن سیستم به علت اجرای نرم‌افزارهای سنگین به علت اشغال فضای زیاد رم در محیط ویندوز است. این موضوع در نرم‌افزارهایی نظیر فایرفاکس به ویژه برای کاربرانی که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند بیشتر به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که از طریق یک برنامه کوچک می‌توانید فضای اشغال شده اضافی توسط پروسه‌های مختلف را در جهت افزایش سرعت و کارایی سیستم آزاد کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در گذشته در ترفندستان ترفندی با عنوان شش راه برای بستن پنجره‌های ویندوز! منتشر شد که در آن به بررسی 6 راه مختلف برای بستن پنجره‌های ویندوز پرداختیم. اما در این میان یک راه دیگر از قلم افتاده است! در این ترفند قصد داریم به معرفی هفتمین راه بستن پنجره‌های ویندوز بپردازیم. راهی که به احتمال خیلی زیاد تاکنون به آن پی نبرده‌اید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی کلیه نسخه‌های ویندوز قابل انجام است.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‌های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‌چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید. اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‌کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‌ها (Check Box) یا جعبه‌های تیک‌دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‌ها جهت انتخاب آیتم‌های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‌نماییم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شرکت «گوگل» یکی از شرکت‌هایی است که به گنجاندن شوخی‌های مختلف در میان سرویس‌های خود معروف است. در گذشته در «ترفندستان» به معرفی برخی از این شوخی‌ها پرداخته‌ایم. هم اکنون نیز قصد داریم به معرفی چند شوخی جدید دیگر در موتور جستجوی «گوگل» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های گوشی‌های تلفن همراه، بازی Bounce یا همان توپ جهنده است. شما در این بازی بایستی یک توپ قرمز رنگ را تا انتهای هر مرحله کنترل کرده و آن‌ را از حلقه‌های مشخص شده عبور دهید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تقلب در این بازی و رفتن به مرحله بعدی بدون تمام کردن مرحله قبل بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 پس از عرضه Word و Excel در آفیس 2007 ، یکی از مشکلاتی که برای کاربران پیش آمد عدم امکان باز نمودن فایلهای تولید شده از آفیس 2007 در نسخه های آفیس قبلی مانند 2003 و XP بود. به عنوان مثال شما در کامپیوتر شخصی خود آفیس 2007 نصب دارید و یک فایل Word با آن ایجاد میکنید ، سپس آن را روی فلش دیسک خود ریخته و به محل کار میبرید ، در سیستم محل کار آفیس 2003 نصب است ، در نتیجه امکان باز کردن فایل Word را ندارید. اما این موضوع نیز چاره ای دارد! در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده به وسیله ابزاری جانبی برای باز نمودن فایلهای آفیس 2007 در نسخه های قبلی آفیس بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, | 1:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارها پس از عرضه نسخه اولیه به تدریج تکمیل‌تر شده و نسخه‌های جدیدتری از آن‌ها توسط شرکت‌های سازنده ارائه می‌شود. گاهی ممکن 

است به هر دلیل نیازمند این باشید که بدانید نسخه یا ورژن (Version) دقیق نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌کنید چیست. دانستن این موضوع گاهی در برخی از نرم‌افزارها بسیار ساده است و گاهی بسیار پیچیده. در این ترفند قصد داریم به معرفی 6 راه مختلف برای پی بردن به نسخه دقیق نرم‌افزارها بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:افزایش سرعت خروج از بازی‌ها در ویندوز XP, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که از سیستم قدرتمندی برخوردار نباشید و اقدام به نصب بازی‌های سنگین کنید، حتماً با مشکل کندی خروج از بازی ها آشنا هستید. به طوریکه به هنگام خروج از محیط بازی، ویندوز مدت زمانی هنگ کرده و انجام کار به کندی صورت می‌گیرد. این مشکل به علت استفاده ویندوز از هارددیسک به عنوان حافظه مجازی کمکی می‌باشد. هم‌اکنون قصد داریم تا ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن می‌توانید سرعت خروج از بازی‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, | 6:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از ویروس‌ها و کرم‌های کامپیوتری، بدین صورت عمل می‌کنند که پس از فعال شدن در سیستم قربانی، یک نسخه از خود را در کلیه فولدرهای کاربر کپی می‌کنند و در نتیجه به سرعت تکثیر می‌شوند. این نوع تکثیر همگانی از شگردهای معمول ویروس‌ها برای انتشار گسترده است. به این صورت که کافی است کاربر یک فولدر را از روی هارددیسک کامپیوتر خود کپی کرده و در یک سیستم دیگر وارد کند، ناخواسته سیستم دیگر نیز آلوده به این ویروس خواهد شد. در این ترفند قصد داریم چنین تکثیری را به شما آموزش دهیم. به این صورت که با یک حرکت ساده، می‌توانید یک فایل را در کلیه فولدرهای یک درایو از کامپیوتر کپی کنید. امیدواریم از این ترفند استفاده‌ای سالم داشته باشید.

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 14 بهمن 1390برچسب:چند نکته امنیتی درباره GMAIL, | 10:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 گوگل پنج نکته برای حفظ امنیت حساب و ارتباطات ایمیل در Gmail را یادآوری کرد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 

دانیل امیتای یکی از توسعه دهندگان آی فون است که برنامه Big Brother Camera Security را نوشته. وی در آخرین به روزرسانی برنامه خود، کدهایی را درون آن گنجانده که بدون ثبت مشخصات، کدهای قفل گوشی کاربران این اپلیکیشن را ذخیره و برای وی ارسال کند. نتیجه بسیار جالب این کار و بررسی کدهای ثبت شده، یک لیست ده تایی از پرکاربرد ترین اعداد برای قفل صفحه نمایش آی فون است. فراوانی این لیست را که شامل کدهای ۱۲۳۴ - ۰۰۰۰ - ۲۵۸۰ - ۱۱۱۱ - ۵۵۵۵ - ۵۶۸۳ - ۰۸۵۲ و ۲۲۲۲ است، می توانید در نمودار بالا ببینید.

 

همچنین کدهای قفل فرمول بندی شده که معمولا بر اساس کلمات ساخته می شوند، گزینه مناسبی به نظر نمی رسند. مثلا کد ورود ۵۶۸۳ که بر اساس حروف کلمه love انتخاب شده، در رتبه ششم این لیست ایستاده است. متاسفانه حدود ۱۵ درصد تمام کدهای ورود بر اساس همین ۱۰ کد ساخته و استفاده می شوند. حال آنکه برای تولید یک کد چهار رقمی، بیش از ۱۰هزار انتخاب پیش رو داریم. 

 

با این اوصاف یک دزد یا آدم شوخ طبع تنها با آزمون همین ده کد ورود، به احتمال قریب به یقین، بدون دردسر وارد تلفن همراه شما می شود. وی برای این کار هم از یک شانس ۱۵ درصدی بهره می برد که به معنی باز شدن یکی از هر هفت تلفن همراه است.  البته اگر سال تولد شما یا اقوام نزدیکتان را هم بداند که کارش از این هم راحت تر خواهد شد.



تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 4:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 نام ویروس:

 

آشنایی با ویروس ها (17) – ویروس      W32Sobig

 

آشنایی با ویروس ها (18) – ویروس « بلاستر< blaster

 

آشنایی با ویروس ها (20) تروجان اینترنتی Ransom-A

 

آشنایی با ویروس ها (21) Kazaa

 

آشنایی با ویروس ها (22) RootKit

 

آشنایی با ویروس ها (23) تروجان psw.win32.sinowal.u

 

آشنایی با ویروس ها (24) ویروس سانتا

 

آشنایی با ویروس ها (25) آشنایی با کرم w32/dorf-bf

 

آشنایی با ویروس ها (26) مخفی گاه ویروس ها در ویندوز

 

آشنایی با ویروس ها(27)؛ راهزنان مجازی

 

آشنایی با ویروس ها (28):آشنایی با تعدادی از واژه های امنیتی

 

آشنایی با ویروس ها (29): رابطه IP و چت

 

آشنایی با ویروس ها (30): کوکی ها

 

آشنایی با ویروس ها (31): فراگیرترین برنامه مخرب اینترنتی

 

آشنایی با ویروس ها (32): نجات دهندگان همراه

 

آشنایی با ویروس ها (1)- ویروس New Folder.exe

 

آشنایی با ویروس ها (2)- ویروس Autorun

 

آشنایی با ویروس ها (3) - ویروس W32Agobot-PI

آشنایی با ویروس ها (4)- ویروس W32MyDoom-BD

آشنایی با ویروس ها (5)- ویروس VBS/Mcon-G

 

آشنایی با ویروس ها (6)- ويروس W32Rbot-VM

 

آشنایی با ویروس ها (7)- ویروس W32Rbot-UW

 

آشنایی با ویروس ها (8)- ویروس W32Rbot-UU

 

آشنایی با ویروس ها (9) – ویروس W32Sdbot-TB

 

آشنایی با ویروس ها (12) – تروجان

 

آشنایی با ویروس ها (13)- ویروس Bagle.n

 

آشنایی با ویروس ها (15)- کرم اینترنتی  Sasser

 

آشنایی با ویروس ها (16)- کرم اینترنتی W32Cycle

 

 

 

 

منبع:http://www.Rasekhoon.net



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 4:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 Tablen کدهاي اسکاي



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 4:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش کاربردی بپردازیم که با بهره گیری از آن

میتوانید کانکشن خود را طوری تنظیم کنید که به هیچ گاه اشغال نشود ؛ بدین

شکل که به هنگام تماس به خط تلفن شما ، میتوانید از اینترنت خارج شوید و پاسخ تلفن را

بدهید. البته برای این کار باید خط شما قابلیت پشت خطی را داشته باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 4:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شناسنامه: Medbot.A تاریخ انتشار : December 3, 2006 سیتم عامل های آسیب پذیر : Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP توضیحات : این کرم اینترنتی پس از آلوده کردن سیتم عامل قربانی خود را با نام Svchost.exeدر پوشه system کپی کرده و سرویس های فایروال و آنتی ویروس های نصب شده از قبیل kavsvc , KAVPersonal50 , nava , SAVScan , Symantec Core LC , wscsvc , wuauserv را از بین می برد. همچنین با تغییر دادن قسمتی از رجیستری ، خود را از فایروال ویندوز پنهان می کند. سپس با جستجو کردن در محتویات فایل های txt , tbb , wab~ , wab , doc , xls , htm , xml , db , pdf , xsl , php , html , bak , tbi , dbx , tmp , sql , ini , rtf , eml , hta , wri , fpt آدرس ایمیل های ثبت شده در آن ها را پیدا می کند و با استفاده از آنها هرزنامه ( Spam ) ارسال می کند . این کرم از پورت 25 و از smtp سرور های hotmail.com , gmail.com , yahoo.com , aol.com , nestcape.com , pop.rizalof.com برای ارسال ایمیل استفاده می کند . همچنین این کرم اقدام به نصب backdoor بر روی سیستم عامل میکند که توسط آن هکر ها می توانند به کلیه اطلاعات سیستم عامل آلوده شده دسترسی پیدا کرده و از آنها سوء استفاده نمایند. این کرم backdoor های متفاوتی را بر روی سیستم های مختلف نصب میکند اما طبق آمار بیشتراز تروجان Lootseek.AV به عنوان backdoor استفاده کرده است . medbot.a برای بیشتر انتشار پیدا کردن، خود را درون پوشه های به اشتراک گذاشته ویندوز قرار می دهد. این کرم توسط تعدادی از آنتی ویروس ها از قبیل Norton قابل شناسایی می باشد.

روی دسکتاپ رایت کلیک کنید. و پروپرتیز رو انتخاب کنید.بعد به پوشه دسکتاپ برویدو cousitimens desktop رو انتخاب کنید.
بعد در سربرگ وب به پروپرتیز بروید.
بعد در پوشه دانلود limit hard diskusges for tjis page to رو فعال کنید و عدد ۵۰۰ را به ۱۰۰۰ تبدیل کنید.



تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 4:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 ابتدا از قسمت Start گزینه Run را انتخاب کنید و در آن کلمه ی Iexpress را تایپ کنید . متظر بمانید تا پنجره ی Iexpress ظاهر شود .

 روی گزینه ی Next کلیک کنید .
 گزینه
Extract Files Only را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید .
 در اینجا یک نام برای فایل تون انتخاب کنید . قسمت بالایی . و بعد روی
Next کلیک کنید
 گزینه ی
No Prompt را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید . توجه داشته باشید اگر در این قسمت گزینه ی Prompt User Width را انتخاب کنید سوالی در مورد ادامه نصب از کاربر پرسیده می شود ، که آیا برای نصب آماده است یا نه ؟
 گزینه پیش فرض را انتخاب کنید . و روی
Next کلیک کنید .
 در اینجا فایل مورد نظر خود را اضافه کنید . مثلا فایل یک فونت يا يك عكس در اینجا می بینید که فقط می توانید یک فایل انتخاب کنید . برای انتخاب کل فایل ، فایل مورد نظر را به صورت
Zip در آورید . حالا روی Next کلیک کنید .
 در اینجا نمایش می دهد که فایل شما در ویندوز چگونه نشان داده شود . گزینه پیش فرض را انتخاب کنید و روی
Next کلیک کنید .
 در اینجا گزینه ی
Display Message را انتخاب کنید تا بعد از نصب نشان دهد که نصب با موفقیت به اتمام رسیده است . بعد روی Next کلیک کنید .
 در اینجا با یک مسیر برای ذخیره فایل خود انتخاب کنید . روی
Next کلیک کنید .
 در این جا گزینه ی
Dont Save را انتخاب کنید . و روی Next کلیک کنید .
 در اینجا روی
Next کلیک کنید .
 فایل ما با موفقیت به اتمام رسیده است . روی
Finish کلیک کنید .



تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 3:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همانطور که میدانید در کلیه نرم افزارهای ویرایشگر تصویر، حتی پیشرفته ترین آنها همانند فتوشاپ، پس از بزرگنمایی یا به اصطلاح زوم بر روی یک تصویر، به طور طبیعی کیفیت آن کاهش می یابد. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که در اصل با استفاده از یک ابزار خاص انجام میشود و به وسیله آن میتوانید تا 1000 برابر بر روی یک عکس زوم کنید، بدون اینکه اندکی از کیفیت عکس مورد نظر کاهش یابد. تا حدودی این موضوع غیر ممکن به نظر میاید اما میتوانید آن را امتحان کنید!



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, | 3:59 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 ممکن است شما نیز برنامه هایی را بر روی سیستم تان نصب کرده باشید که پس از مدتی ، زمان استفاده رایگان از آنها پایان میبابد. بنابراین باید اینترنت را برای یافتن کرک آن زیر و رو کنید. اما اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این برنامه ها را از طریق رجیستری ویندوز کرک کنید.
از منوی
Start وارد محیط Run شوید و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.



ادامه مطلب