دستور نوشتن فايل*******'
Open "C:\Sample.TXT" For OutPut As #1

Print #1,"Amir"

Close #1

دستور بازكردن فايل*******'

Open "C:\Sample.Txt" For Input As #1

(Do While Not Eof(1

Input #1,A

 List1.AddItem A

Loop

Close #1

 



 در ویندوز 8 می‌توان با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+PrintScreen از صفحه نمایش عکس گرفت و تصویر گرفته شده را ذخیره کرد. این تصویر مستقیماً در پوشه‌ی Pictures\Screenshots ذخیره خواهد شد. در صورتی که قصد دارید محل پیش‌فرض ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش را تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8، اپلیکیشن Mail، برنامه‌ی پیش‌فرض ویندوز جهت مدیریت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی است. به طوری که اگر در ویندوز بر روی یک لینک با پروتکل mailto کلیک کنید، این اپلیکیشن به طور خودکار باز خواهد شد. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر نرم‌افزار مدیریت ایمیل پیش‌فرض در ویندوز 8 خواهیم پرداخت تا بدین وسیله بتوانید یک نرم‌افزار دسکتاپی یا یک اپلیکیشن دیگر را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض مدیریت ایمیل‌ها در ویندوز انتخاب کنید.



ادامه مطلب

 شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید می‌توان به وسیله‌ی موتور جستجوی گوگل مستقیماً به زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب در شهرهای مختلف پی برد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:پی بردن به اطلاعات BIOS از طریق رجیستری, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 گاهی ممکن است نیازمند اطلاعاتی پیرامون BIOS سیستم باشید. بدین منظور می‌توان پیش از ورود به محیط سیستم عامل با فشردن کلید F8 وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شد و اطلاعات مورد نیاز را مشاهده کرد (البته کلید ورودی در مادربوردهای مختلف ممکن است متفاوت باشد). اما حتماً برای‌تان جالب است بدانید که اطلاعاتی نظیر نسخه BIOS، تاریخ به‌روزرسانی آن، سازنده مادربورد و... از طریق رجیستری ویندوز نیز قابل مشاهده است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.



ادامه مطلب

 یکی از قابلیت‌های ویژه‌ای که در سیستم‌عامل iOS (مخصوص دستگاه‌های شرکت Apple) وجود دارد و بسیاری از کاربران از آن بی‌خبر هستند، قابلیت پاک کردن کلیه اطلاعات دستگاه پس از 10 بار اشتباه وارد کردن رمز عبور است. در صورتی که اطلاعات مهمی را بر روی دستگاه خود دارید و این احتمال را می‌دهید روزی دستگاه‌تان دزدیده شود، این قابلیت می‌تواند باعث شود تا اطلاعات به صورت خودکار پاک شده و در اختیار دیگران نیفتد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب

 به وسیله‌ی اپلیکیشن Bing موجود در ویندوز 8، می‌توانید مستقیماً به وسیله‌ی موتور جستجوی شرکت Microsoft در اینترنت جستجو کنید. پس از ورود به این اپلیکیشن، لیست کلیه جستجوهای انجام شده‌ی اخیر توسط این اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. در صورتی که قصد حذف تاریخچه‌ی جستجوها و یا غیرفعال کردن کلی آن دارید، در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در آفیس 2013 تغییرات گسترده‌ای به ویژه در زمینه‌ی ارتباطات آنلاین با اینترنت در محیط آفیس صورت گرفته است. به عنوان مثال برخی از تنظیمات مرتبط با آفیس مستقیماً با سایت مایکروسافت چک می‌شود و در این میان آپلود و دانلودهایی صورت می‌گیرد. در صورتی که علاقه‌ای به این موضوع ندارید در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی افزایش امنیت حریم شخصی در آفیس 2013 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 پنجره‌های Pop-up به پنجره‌هایی گفته می‌شود که غالباً دارای محتوای تبلیغاتی بوده و به هنگام بازدید از یک صفحه اینترنتی به طور خودکار پدیدار می‌شوند. باز شدن این پنجره‌ها به عنوان به یک پنجره‌ی جدید در مرورگر شاید چندان باب میل کاربران نباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی باز کردن پنجره‌های Pop-up در یک تب جدید بپردازیم. به طوری که این پنجره‌ها درون مرورگر به عنوان یک تب جدید نمایش داده شوند نه به عنوان یک پنجره‌ی جدید. این کار بر روی مرورگرهای فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم قابل انجام است.



ادامه مطلب

 با استفاده از این ترفند می‌توانید یک فایل میان‌بر (Shortcut) جهت دسترسی مستقیم به تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز 8 ایجاد نمایید. نکته‌ی جالب این موضوع اینجاست که امکان مشاهده‌ و دسترسی به اپلیکیشن‌ها هم در محیط اکسپلورر و هم در محیط Modern UI وجود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:اضافه کردن متن از طریق فایل در Word, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید چندین فایل متنی در اختیار دارید و قصد دارید متون این فایل‌ها در یک فایل Word وارد کنید. یا به عبارت دیگر چند فایل متنی را با هم ادغام کنید. این کار به وسیله‌ی یک قابلیت کاربردی در Microsoft Word امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:ادغام فایل‌های MP3 با یکدیگر به وسیله‌ی CMD, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که نیازمند این باشید تا چند فایل MP3 را با هم ادغام کنید، احتمالاً سریعاً به دنبال یک نرم‌افزار جانبی مناسب برای این کار خواهید گشت. اما جالب است بدانید به وسیله‌ی Command Prompt ویندوز می‌توانید تنها با یک خط دستور ساده، دو یا چند فایل صوتی MP3 را به هم ادغام کنید. به عنوان مثال اگر دو آهنگ در اختیار داشته باشید و بخواهید آن‌ها را ادغام کنید، با این روش یک فایل خروجی نهایی خواهید داشت که در آن ابتدا آهنگ اول پخش شده و پس از اتمام آهنگ اول، آهنگ دوم شروع به پخش شدن می‌کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:کپی کردن سلول‌ها به عنوان عکس در اکسل, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان‌طور که می‌دانید در نرم‌افزار Microsoft Excel امکان Copy و Paste کردن سلول‌ها در محیط نرم‌افزار به آسانی وجود دارد. اما فرض کنید قصد دارید سلول‌ها را در محیط یک‌ نرم‌افزار دیگر نمایش دهید. Excel امکان کپی کردن سلول‌ها در قالب یک تصویر را فراهم می‌کند. در این ترفند به معرفی نحوه انجام این کار می‌پردازیم. این ترفند بر روی نسخه‌ی 2007 به بالای اکسل امکان‌پذیر است.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:نمایش پسوند تمامی فایل‌ها در ویندوز, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در محیط ویندوز و با استفاده از Folder Options می‌توان با برداشتن تیک گزینه‌ی Hide extensions for known file types پسوند فایل‌ها را مشاهده کرد. به عنوان مثال قرارگیری exe. در انتهای نام یک فایل نشان‌دهنده‌ی اجرایی بودن این فایل است و قرارگیری txt. در انتهای یک فایل بیان می‌کند این که این فایل، یک فایل متنی است. اما پسوند برخی فایل‌ها با وجود غیرفعال بودن تیک این گزینه در Folder Options همچنان نمایش داده نمی‌شوند. معروف‌ترین این فایل‌ها نیز فایل‌های Shortcut یا میان‌بر هستند. به عنوان مثال اگر به صفحه‌ی دسکتاپ دقت کنید متوجه می‌شوید که فایل‌های میان‌بر موجود در صفحه‌ی دسکتاپ پسوندی ندارند. در صورتی که به طور طبیعی بایستی lnk. در انتهای آن‌ها قرار می‌گرفت. از دیگری پسوندهایی که در ویندوز نمایش داده نمی‌شوند می‌توان به xnk ،shb ،scf،shs ،pif و url اشاره کرد. هر فایلی که دارای این پسوندها باشد، پسوند آن نمایش داده نمی‌شود. اما در صورتی که علاقه‌ دارید حتی پسوند این فایل‌ها نیز نمایش داده شوند با استفاده از رجیستری ویندوز می‌توانید چنین امکانی را فراهم کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:چه نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند؟, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تشخیص این‌که کدام یک از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بایستی Uninstall شوند، گاهی برای کاربران مبتدی مشکل است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک یاری‌رسان کوچک و کم‌حجم بپردازیم که شما را در تشخیص نرم‌افزارهایی که بهتر است از روی سیستم حذف شوند یاری می‌کند. این موضوع به ویژه برای تشخیص بدافزارها و نرم‌افزارهایی که امنیت سیستم را به خطر می‌اندازند بسیار مناسب است.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:انتقال نوار پیمایش مرورگر فایرفاکس به سمت چپ, | 4:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در نسخه‌ی انگلیسی مرورگر فایرفاکس، نوار پیمایش (Scroll Bar) در سمت راست پنجره‌ی مرورگر قرار دارد. در صورتی که چپ‌دست هستید احتمالاً علاقه داشته باشید تا از نوار پیمایش در سمت چپ مرورگر استفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انتقال نوار پیمایش مرورگر فایرفاکس به سمت چپ خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

Windows Defender نام نرم‌افزار امنیتی شرکت مایکروسافت است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. در صورتی که از Windows Defender برای اسکن فایل‌های خود زیاد استفاده می‌کنید حتماً علاقه‌ دارید که سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این ترفند می‌توانید گزینه‌ی Scan with Windows Defender را به منوی راست کلیک فایل‌ها اضافه کنید تا از این پس سریعاً فایل‌های مشکوک خود را به وسیله‌ی Windows Defender اسکن کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:دانلود برنامه آموزش Api, | 8:26 قبل از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

دانلود از سرور : دانلود 

حجم : 101 KB

رمز فایل : www.tarfande3tan.loxblog.com

تذکر : استفاده از هرگونه مطالب  سایت با ذکر منبع امکان پذیر می باشد .