طراحان وب پس از اتمام پروژه ی خود بایستی وب سایت های طراحی شده را بر روی مرورگر های مختلف آزمایش کنند، و از آنجایی که مرورگر هایی که اغلب، کاربران از آن ها استفاده می کنند از سه موتور Trident (موتور مرورگراینترنت اکسپلورر)، Gecko (موتور مرورگر فایرفاکس) و Webkit (موتور مرورگر های کروم و سافاری) استفاده می کنند، طراحان باید وب سایت طراحی شده خود را با هر سه موتور پردازشی گفته شده تست کنند.



ادامه مطلب

 نرم افزار Avant Browser یکی دیگر از مرورگر هایی است که بر پایه اینترنت اکسپلورر کار می کند. این نرم افزار دارای سرعت بالا، پایداری، محیط کاربر پسند و ویژگی چند پنجره در یک پنجره می باشد. این مرورگر با پشتیبانی از 41 زبان زنده دنیا در نوع خود بی نظیر است.
این نرم افزار کاملاً رایگان می باشد و برای استفاده از آن هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، به دور از هر گونه 
تبلیغ و یا نرم افزار های جاسوسی می باشد.



ادامه مطلب

 فرض کنید شماره تلفن یک فرد را در اختیار دارید و دوست دارید بدانید گوشی وی ساخت کدام کارخانه است و مدل دقیق گوشی او چیست. شاید در نگاه اول چنین چیزی ممکن نباشد، اما در صورتی که شماره مورد نظر شما «ایرانسل» یا «همراه اول» باشد به سادگی چنین کاری امکان پذیر است. تنها لازمه این کار نیز دسترسی به اینترنت است. در این ترفند قصد داریم به معرفی پیدا کردن نوع گوشی افراد مختلف از روی شماره تلفن همراه آنها بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:نجات CD خش‌دار با خميردندان!, | 3:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 CD یا DVD مورد علاقه شما دیگر کار نمی‌کند؟ دستگاه صدای عجیبی از خود می‌دهد و یا مدت زیادی طول می‌کشد تا بتواند محتویات داخل آن را اجرا کند؟ یا ممکن است در سطح زیرین خش‌های زیادی مشاهده شود؟ در این حالت چاره چیست؟ آیا باید از خیر استفاده مجدد از CD یا DVD خود بگذرید یا راه بهتری نیز وجود دارد؟ در این ترفند قصد داریم با استفاده از یک روش جالب ، CD خش دار خود را نجات دهیم و آن را مجددأ قابل استفاده نماییم.



ادامه مطلب

 همان طور که احتمالاً می‌دانید ویندوزهای ویستا و 7 دارای دو نسخه 32 و 64 بیتی هستند. مهم‌ترین تفاوت ویندوزهای 32 و 64 بیتی در میزان رم پشتیبانی شده توسط این دو ویندوز است. به طوری که ویندوزهای 32 بیتی ویستا و 7، نهایتاً 4 گیگ رم را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند. یعنی اگر شما بر روی سیستم خود بیش از 4 گیگ رم نصب کنید، در صورت استفاده از ویندوز 32 بیتی، تنها 4 گیگ رم از کل رم نصب شده بر روی سیستم قابل استفاده خواهد بود و مابقی آن بلااستفاده باقی می‌ماند. در نتیجه در این زمان ناچار خواهید بود تا یک ویندوز 64 بیتی تهیه کرده و نصب کنید. اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از ویندوزهای 64 بیتی ندارند. به دلایلی نظیر عدم سازگاری برخی نرم افزارها و درایورها و نبود نسخه‌های مخصوص 64 بیتی. در نتیجه گاهی پیش می‌آید که کاربر قید مابقی رم خود را می‌زند و از همان ویندوز 32 بیتی بهره می‌گیرد. در صورتی که نیک بنگریم، درخواهیم یافت که مایکروسافت در این زمینه بسیار طمع کار عمل نموده است. چرا که کاربری که از یک سیستم پیشرفته استفاده می‌کند را مجبور به استفاده از نسخه 64 بیتی ویندوز می‌کند، تنها به این خاطر که به علت استفاده از بیش از 4 گیگ رم یک نسخه 64 بیتی خریداری نماید. اما بالأخره روزی که برای این محدودیت 4 گیگی چاره‌ای پیدا شود فرا رسید! در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه از بین بردن محدودیت 4 گیگی استفاده از رم در ویندوزهای 7 و ویستای 32 بیتی بپردازیم. به طوری که می‌توانید تا 128 گیگ رم بر روی سیستم خود نصب کنید و ویندوز 32 بیتی شما تمامی این میزان رم را شناسایی خواهد کرد و می‌تواند از تمامی این مقدار رم استفاده کند! در نتیجه دیگر نیازمند نصب یک ویندوز 64 بیتی فقط به خاطر یک محدودیت آزاردهنده نخواهید بود.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:مشاهده دوربین های امنیتی به شکل مخفیانه, | 3:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 قصد داریم تا هم اکنون یک ترفند بسیار هیجان انگیز را به شما معرفی کنیم! با بهره گیری از این ترفند شما میتوانید به شکل مخفیانه ، دوربین های مداربسته نصب شده بر مکانهای امنیتی و سری را مشاهده کنید. مکانهایی اعم از نیروگاههای اروپایی ، آمریکایی و آسیایی ، کارخانه های خارجی ، شرکتهای پتروشیمی خارجی و .... .جالب اینکه این عمل مخفیانه از طریق جستجوگر معروف گوگل فراهم شده است. همچنین امکان مشاهده لحظه به لحظه بشکل عکس و همین طور با تغییر زاویه و بزرگنمایی نیز وجود دارد.



ادامه مطلب

 در این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنهااز طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.



ادامه مطلب

 نمی‌دونم تا به حال برای شما هم پیش آمده که مثلا بخواهید یک لیست از نام فایلهای موجود در یک فولدر خاص را به صورت یک فایل Text تهیه کنید .

مثلا فرض کنید در یک فولدر خاص 1000 عکس مختلف دارید که نام هر عکس کدملی هر فرد میباشد. حالا قصد دارید یک لیست از کدملی تمامی افرادی که عکس آنها را در اختیار دارید تهیه کنید . چه می‌کنید ؟

به طور معمول ویندوز فاقد چنین امکانی است و برای حل این مشکل می‌بایست یا از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید و یا از سیستم عامل Dos کمک بگیرید و یا خودتان به صورت دستی همه‌ی لیست را تایپ کنید !



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 هنگام کپی فایلها بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی از جمله کول دیسک ها و هاردهای اکسترنال ، چقدر منتظر پایان عملیات می‌مانید ؟

به نظر شما آیا برای بالا بردن سرعت انتقال فایلها بر روی USB راهی وجود دارد ؟

در این مطلب به معرفی یک ترفند خواهیم پرداخت که با استفاده از آن قادرید در ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 سرعت انتقال فایلها را بر روی انواع مختلف حافظه های جانبی به صورت فوق العاده و شگفت انگیز افزایش دهید!



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 تصور کنید در حال کار با لپ‌تاپتان هستید و تلفن همراه‌تان زنگ می‌خورد . مجبورید دست از کار با کامپیوتر بکشید و با تلفن‌تان صحبت کنید .

اما احتمالا خبر ندارید که در ویندوز7 می‌توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهید !



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز، پیغام های مختلف ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شما می‌توانید ویندوز 8 را به دو صورت نصب کنید. حالت اول نصب ویندوز در یک پارتیشن و همراه با فرمت نمودن این پارتیشن است (Clean Instal). و حالت دیگر نیز ارتقای نسخه‌ی قدیمی‌تر ویندوز (مانند ویندوز 7) به ویندوز 8 می‌باشد (Upgrade). انجام عملیات ارتقا به ویندوز 8 نیز به دو صورت ممکن است. بدین صورت که شما می‌توانید فایل‌های شخصی خود را حفظ کرده تا در ویندوز 8 نیز این اطلاعات را در اختیار داشته باشید و یا اینکه اطلاعات قبلی را نگه نداشته و تنها ویندوز را ارتقا بدهید. در نتیجه در صورتی که گزینه‌ی keep nothing را به هنگام ارتقا انتخاب کرده باشید اطلاعات قبلی ویندوز شما پاک خواهند شد. اما جالب است بدانید در صورت انتخاب این گزینه نیز ویندوز 8 به طور خودکار از فایل‌های شخصی شما در ویندوز قبلی (موجود در پوشه‌ی C:\Users) یک نسخه‌ی پشتیبان موقت تهیه کرده و بر روی هارددیسک ذخیره می‌کند. البته به شرط آن‌که هارددیسک را در طول نصب فرمت نکرده باشید. در این ترفند به نحوه‌ی بازیابی فایل‌های ویندوز قبلی پس از ارتقا به ویندوز 8 در این حالت خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در نسخه‌ی جدید فایرفاکس با عنوان Firefox 17 قابلیت جدیدی در خصوص یکپارچه‌سازی مرورگر با شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد. این قابلیت که به طور پیش‌فرض غیرفعال است Social API نام دارد و در قدم اول توانایی هماهنگ‌سازی مرورگر با شبکه اجتماعی فیس‌بوک را دارد. بدین صورت که دیگر بدون مراجعه به مستقیم به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در همان محیط مرورگر از آخرین به‌روزرسانی‌های حساب کاربری خود مطلع شوید و حتی با دوستان‌تان چت کنید. در این ترفند به نحوه فعال‌‌سازی این قابلیت خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 8 می‌توانن قسمت‌های مختلفی از ویندوز را به شکل دلخواه خود تغییر داد. یکی از این قسمت‌ها صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری (Sign In Screen) است که در هنگام ورود به محیط ویندوز و پس از صفحه‌ی Lock نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر رنگ پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری در ویندوز 8 خواهیم پرداخت. این کار از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:فعال‌سازی پیمایش نرم در مرورگر گوگل کروم, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در مرورگرهای مدرن اینترنتی قابلیتی به نام Smooth Scrolling یا پیمایش نرم وجود دارد که بالا و پایین کردن صفحات وب توسط غلطک ماوس را به صورتی ظریف انجام می‌دهد. بدین صورت که دیگر عمل پیمایش صفحه به شکل تکه‌تکه انجام نمی‌شود و به نرمی این کار صورت می‌پذیرد. اگر در حال مطالعه یک متن باشید این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. در مرورگر فایرفاکس این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال است اما در مرورگر کروم این طور نیست. در این ترفند به نحوه‌ی فعال‌سازی پیمایش نرم در مرورگر گوگل کروم خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب

 چندی پیش در ترفندستان به معرفی ترفندی در خصوص غیرفعال کردن صفحه Start در آفیس 2013 پرداختیم. در این ترفند نحوه‌ی غیرفعال کردن صفحه‌ی Start در هر یک از برنامه‌های مجموعه‌ی آفیس 2013 به صورت جداگانه توضیح داده شده بود. مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که بایستی تک تک برنامه‌ها را اجرا کنید و این تنظیم را در آن‌ها اعمال کنید. اما با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو می‌کنیم می‌توانید از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز تنها با یک تغییر، صفحه‌ی Start را در کلیه برنامه‌های آفیس 2013 غیرفعال کنید.



ادامه مطلب

 یکی از ویژگی‌های جدیدی که در مجموعه‌ی آفیس 2013 به چشم می‌خورد، قرارگیری یک تصویر پشت‌زمینه در بالای سمت راست محیط نرم‌افزارهای آفیس است. در گذشته در این ترفند به نحوه‌ی تغییر این تصویر پشت‌زمینه پرداخته بودیم. هم اکنون قصد داریم به نحوه‌ی غیرفعال کردن این تصویر از طریق رجیستری ویندوز بپردازیم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:شبیه‌سازی عملکرد Alt+Tab در مرورگر فایرفاکس, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان‌طور که می‌دانید برای چرخش میان پنجره‌های باز ویندوز کافی است کلیدهای ترکیبی Alt+Tab را فشار دهید تا علاوه بر مشاهده‌ی پیش‌نمایش هر پنجره بتوانید میان این پنجره‌ها گردش نیز کنید. در مرورگر فایرفاکس با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab می‌توانید در میان تب‌های در حال اجرا گردش کنید، اما در این حالت پیش‌نمایش تب حاوی صفحه‌ی وب نمایش داده نمی‌شود. با استفاده از این ترفند می‌توانید در هنگام فشردن کلید Ctrl+Tab و گردش میان‌ تب‌های باز، پیش‌نمایش هر تب را نیز مشاهده کنید و به نوعی عملکرد این کلید ترکیبی را شبیه به Alt+Tab در محیط ویندوز کنید.

 

 

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس عبارت about:config را وارد کنید.
اکنون در قسمت جستجو عبارت browser.ctrlTab.previews را جستجو کنید.
حال در لیست نتایج بر روی browser.ctrlTab.previews دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از حالت false به true تغییر کند.
اکنون در حالی که چند تب باز است کلید ترکیبی Ctrl+Tab را فشار دهید تا پیش‌نمایش هر تب را به هنگام تغییر تب‌ها مشاهده کنید.
 
منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

 



تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:زیابی قابلیت Briefcase در ویندوز 8, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در ویندوز 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز در صورتی که بر روی صفحه راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید، خواهید دید که یکی از گزینه‌های موجود در این منو گزینه‌ی Briefcase است. Briefcase پوشه‌ای مجازی است که امکان همگام‌سازی اطلاعات موجود در دو محل مختلف را به کاربر می‌دهد. اما در ویندوز 8 خبری از این قابلیت نیست. با استفاده از این ترفند می‌توانید Briefcase را در ویندوز 8 فعال کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 اگر در اندیشه‌ی خرید یک لپ‌تاپ یا تبلت جدید هستید حتماً می‌دانید که در نگاه اول انجام این کار چندان ساده به نظر نمی‌رسد. جدا از بحث انتخاب یک محصول مناسب، مراجعه حضوری به بازار، مشکلات رفت‌وآمد، قیمت‌های نامتعارف و گارانتی‌های نامعتبر بخشی از مشکلاتی است که خریداران با آن روبرو هستند. از این رو خرید آنلاین محصولاتی نظیر لپ‌تاپ و تبلت و تحویل آن در درب منزل در هر نقطه از ایران طبیعتاً می‌تواند یک موهبت قلمداد شود. به ویژه این‌که اطمینان داشته باشید از یک مرکز معتبر در حال خرید هستید. با استفاده از راهی که هم‌اکنون به آن خواهیم پرداخت می‌توانید از تمام نقاط ایران به صورت آنلاین سفارش خرید لپ‌تاپ یا تبلت خود را ثبت کرده و محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.



ادامه مطلب

 Windows Photo Viewer نام نرم‌افزاری جهت مشاهده‌ی تصاویر است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. رنگ پشت‌زمینه‌ی این برنامه به هنگام نمایش تصاویر سفید رنگ است. با استفاده از این ترفند می‌توانید از طریق رجیستری ویندوز، رنگ پشت‌زمینه‌ی Windows Photo Viewer را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید. این کار در ویندوزهای 7 و 8 امکان‌پذیر است. 



ادامه مطلب

 نرم‌افزار WinRAR بدون شک معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی فشرده‌سازی فایل‌هاست. در این نرم‌افزار علاوه بر فشردن‌سازی فایل‌ها، می‌توان فایل‌های فشرده با پسوند‌های zip ،rar و... را نیز از حالت فشرده خارج کرد. در WinRAR قابلیتی وجود دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان پس از Extarct نمودن یک فایل فشرده (خارج کردن آن از حالت فشرده)، آن را به طور خودکار حذف کرد. چرا که معمولاً پس از خارج کردن محتویات فایل از حالت فشرده دیگر احتیاجی به فایل فشرده‌ نخواهیم داشت. همچنین با این کار در حجم پر شده‌ی هارددیسک نیز صرفه‌جویی خواهیم کرد. در این ترفند به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:چاپ سرستون‌ها در تمام صفحات در اکسل, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 اگر در محیط اکسل بر روی فایلی کار کنید که دارای سرستون (Header) باشد و تعداد صفحاتی که قصد چاپ کردن آن‌ها را دارید بیش از 1 صفحه‌ی کاغذ باشد حتماً متوجه این نکته شده‌اید که سرستون تنها در صفحه‌ی اول چاپ می‌شود و در صفحات بعدی تنها اطلاعات هستند که چاپ می‌شوند. به عنوان مثال اگر فایلی شامل اطلاعات شخصی افراد در اختیار داشته باشید و در سطر اول عنوان‌های هر ستون درج شده باشد (به عنوان مثال «نام»، «نام خانوادگی»، «شماره ملی» و...)، این عناوین در صفحات بعدی چاپ نخواهند شد. این موضوع چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. در این ترفند قصد داریم روشی را بازگو کنیم که از این پس می‌توانید به آسانی سرستون‌ها را در تمام صفحات چاپ کنید.



ادامه مطلب

 در ویندوز 8 می‌توان با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+PrintScreen از صفحه نمایش عکس گرفت و تصویر گرفته شده را ذخیره کرد. این تصویر مستقیماً در پوشه‌ی Pictures\Screenshots ذخیره خواهد شد. در صورتی که قصد دارید محل پیش‌فرض ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده از صفحه نمایش را تغییر دهید در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:پی بردن به تاریخ نصب شدن ویندوز از طریق CMD, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ویندوزی که در حال حاضر در حال استفاده از آن هستید در چه تاریخی بر روی سیستم نصب شده است. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید از طریق Command Prompt ویندوز به تاریخ و حتی زمان دقیق نصب شدن ویندوز پی ببرید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:پاک‌سازی خودکار لیست دانلودها در فایرفاکس, | 2:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 همان‌طور که می‌دانید به وسیله‌ی بخش مدیریت دانلود فایرفاکس می‌توان کلیه فایل‌هایی که توسط مرورگر از اینترنت ذخیره شده‌اند را مشاهده کرد. با استفاده از دکمه‌ی Clear List که در پنجره‌ی Downloads وجود دارد نیز می‌توان لیست فایل‌های دانلود شده را حذف کرد. اما در صورتی که ترجیح می‌دهید کلاً فایل‌ها پس از اتمام دانلود در این پنجره لیست نشوند و به صورت خودکار پس از دانلود فایل از داخل این پنجره حذف شوند، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 4 دی 1391برچسب:اضافه کردن متن از طریق فایل در Word, | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 فرض کنید چندین فایل متنی در اختیار دارید و قصد دارید متون این فایل‌ها در یک فایل Word وارد کنید. یا به عبارت دیگر چند فایل متنی را با هم ادغام کنید. این کار به وسیله‌ی یک قابلیت کاربردی در Microsoft Word امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب