تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:غیرفعال کردن عملکرد 5 انگشتی در iPad, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در صورتی که بر روی iPad خود از نسخه‌ی 5 به بعد سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید حتماً با قابلیت Multitasking Gestures آشنایی دارید. به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید با استفاده از 4 یا 5 انگشت خود و بدون نیاز به استفاده از دکمه‌ی Home کارهای مختلفی را انجام دهید. با جمع کردن 5 انگشت به سمت هم دیگر از اپلیکیشنی که در آن هستید خارج شوید، با قرار دادن 5 انگشت بر روی صفحه و حرکت دادن آن به بالا نوار اپلیکیشن‌های در حال اجرا را نمایان کنید و یا با قرار دادن 5 انگشت بر روی صفحه و حرکت دادن آن‌ها به چپ و راست بین اپلیکیشن‌های مختلفِ در حال اجرا جابجا شوید. این قابلیت بسیار مفید و کاربردی است اما در برخی اپلیکیشن‌ها نظیر بازی Fruit Ninja ممکن است باعث ایجاد اختلال در بازی شود. شما می‌توانید در مواقع مورد نیاز این قابلیت را به آسانی غیرفعال کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام آن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:مشاهده‌ی میزان مصرف CPU به صورت زنده توسط CMD, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده از CPU می‌توان از Task Manager ویندوز استفاده کرد. در پنجره‌ی CPU Usage ،Task Manager بر حسب درصد نمایش داده می‌شود. اما مشاهده‌ی میزان فضای مصرفی CPU در Task Manager با محدودیت‌هایی روبرو است. جالب است بدانید که با استفاده از Command Prompt ویندوز می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان مصرف CPU را به طور دقیق و ثانیه‌به‌ثانیه دنبال کرده و این اطلاعات را ضبط کرده و حتی به طور مستقیم در قالب یک فایل اکسل نیز ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:نمایش خودکار منو بعد از انتخاب متن در فایرفاکس, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در مرورگرهای اینترنتی انتخاب یک تکه از متن توسط ماوس معمولاً با یک هدف مشخص انجام می‌شود. این کار معمولاً با برای Copy کردن متن انجام می‌شود و یا جستجوی مستقیم متن در موتورهای جستجو. طبیعتاً برای انجام این عملیات بایستی بعد از انتخاب متن کلیک راست ماوس را نیز فشار دهید و گزینه‌ی مد نظر را از منوی راست کلیک انتخاب کنید. با استفاده از این ترفند می‌توانید کاری کنید تا بلافاصله بعد از انتخاب یک تکه از متن، منویی شامل گزینه‌های Copy و یا جستجوی متن در موتورهای جستجوی مختلف نمایان شود. با این کار دیگر از راست کلیک بی‌نیاز خواهید شد. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7!, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 با وجود این که ویندوز 8 عرضه شده است اما می‌توان همچنان از ویندوز 7 به عنوان یک ویندوز کامل نام برد. اما در ویندوزهای 7 نیز باگ‌های عجیب و مختلفی به چشم می‌خورد. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک باگ عجیب در نوار Taskbar ویندوز 7 بپردازیم. به طوری که می‌توانید نوار تسک‌بار را با دو کلیک از پایین به بالا جابجا کنید، حتی اگر نوار تسک‌بار در حالت قفل باشد!



ادامه مطلب

 در صورتی که به‌روزرسانی ویندوز خود را به طور خودکار و زمان‌بندی شده تعیین کرده باشید، ویندوز به طور خودکار پس از به‌روزرسانی ویندوز اقدام به Restart سیستم می‌کند. این کار ممکن است گاهی بسیار آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی جلوگیری از Restart خودکار سیستم پس از به‌روزرسانی ویندوز از طریق دو روش مختلف بپردازیم.



ادامه مطلب

 در صورتی که از آنتی ویروس ESET NOD32 بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، اگر به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز موجود باشد آنتی ویروس این موضوع را از طریق نمایش پیام‌هایی اطلاع‌رسانی می‌کند. حتی اگر تنظیمات Update ویندوز را طوری تنظیم کرده باشید نیاز به اطلاع‌رسانی نباشد. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن اطلاع‌رسانی‌های به‌روزرسانی ویندوز توسط آنتی ویروس ESET NOD32 خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:جایگزینی برای وارد کردن دستورات CMD در ویندوز, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید بدون نیاز به باز نمودن Command Prompt ویندوز دستورات موجود در آن را اجرا کنید. این ترفند در ویندوزهای 7 و 8 قابل اجراست.



ادامه مطلب

 همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های ویندوز که در محیط Modern UI اجرا می‌شوند تفاوت‌های فراوانی با پنجره‌های معمولِ دسکتاپی دارند. یکی از این تفاوت‌ها اجرای اپلیکیشن‌ها در حالت تمام صفحه و نداشتن گزینه‌های بستن، کوچک‌سازی و کمینه یا بیشینه ساختن پنجره است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی آسان برای اجرای اپلیکیشن‌های ویندوز 8 در محیط پنجره‌های دسکتاپی بپردازیم. به طوری که می‌توانید اپلیکیشن‌های ویندوز 8 را با همان حال و هوای محیط دسکتاپ تجربه کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 فروردين 1392برچسب:Nvidia درایور GeForce 314,22 را برای BioShock Infinite منتشر کرد, | 2:2 بعد از ظهر | نویسنده : محمد رجبی

 به نقل از کلوبیک, از راه رسیدن ستاره دیگری در صحنه بازیهای ویدیوئی پی سی با درایورهای جدید و بهینه سازیهای مخصوص همراه است. BioShock Infinite نیز از این قانون مستثنی نیست چون Nvidia درایور جدید و بهینه سازی شده GeForce 314.22 که بخصوص برای این بازی است را منتشر کرده است.



ادامه مطلب